Att känna rätt personer

Mitt i mitt jobbsökande har jag utan tvekan märkt hur viktigt det är att faktiskt ha kontakter! 
Både i Sverige och i Seattle har jag fått tips om jobb genom folk jag känner. Fick en email till en som jobbar på starbucks av en jobbarkompis. Oavsett om det blir något mer, så är det sjukt att en person kan ge en så mycket mer möjligheter genom deras vän och så vidare. Så himla intressant ändå, hur allt fungerar. Det visar väl mest att jag måste ta tillvara på alla jag känner runt omkring mig, för dem flesta är mer än villiga att hjälpa bara man vågar. Dags att vara mer utåt och våga ta chanser!
 
Förövrigt är jag lyckligt lottad att ha vänner i mitt liv som är grymma. Min vän Kellie jobbar inom HR och hjälper mig med CV och hur man ska skriva ett email för att stå ut!
 
 
Life in Seattle, Personligt | |
Upp