Alpha Kappa Sigma Award

Jag fick brev idag från skolan om att jag blivit utvald till honor society, vilket betyder att jag är en av topp 10% på skolan i betyg och engagemang. Det är så sjukt mycket hårt slit bakom detta. Många många timmars hårt arbete och plugg och lite sömn. Men att vara rekommenderad från lärare på skolan och att få ett brev från skolans rektor med ett "bra jobbat" är inte fel ändå.
 
Såhär beskrivs Alpha Kappa Sigma på skolans hemsida:
"Alpha Kappa Sigma
Undergraduate students who have earned 90 credits at SPU and who are in the top 10 percent of the graduating class are eligible for election to the honor society Alpha Kappa Sigma. This honor society has chapters in all the colleges of SPU’s sponsoring denomination. During their senior year, candidates are recommended by an academic policies committee and elected by vote of the faculty."
 
Om det är något jag märker nu så är det att dem inte har något "för stolt" tänk här i USA. Har man gjort bra ifrån sig ska det synas med både awards, speciella band till examen kläderna m.m. Som svensk är det väldigt intressant, och många saker som kan ses som att skryta är helt normalt och uppmanas. Lilla jag blir helt paff och det tar tid till att vänja sig vid att vara stolt. Men nog får jag säga att jag är stolt när jag kollar tillbaka på dem senaste 4 åren!
 
5 veckor av skola kvar!
 
Life in Seattle, Personligt | |
#1 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Grattis, bra jobbat! Vilket slit

Upp