Den eviga väntan på betyg

 Ja så var det där med betyg igen, som vanligt efter varje termin. Det tar någon vecka eller två innan betygen är satta och väntan på att veta hur man gjorde känns som en evighet. Idag kom dem, och timmarna innan var nervösa och långa. Satt och uppdaterade sidan om och om igen haha. Denna termin hade vi flera klasser där vi gjorde ett projekt, och det är därför svårt att veta slutbetyg i förskott. (Annars har man lite koll på hur proven och uppgifterna har gått under terminen). Fick nyligen också veta att man måste ha minst B i klasserna som är i mitt program. Men betygen kom och jag är hyfsat nöjd. Perfektionisten inom mig vill ha det perfekta betyget, men jag är realistik och inser att det är omöjligt haha. Fick A- i tre klasser och A i den fjärde, vilket ändå är bra. Särskilt med tanke på att jag har jobbat och varit president under denna termin och därför haft fullt upp på många plan. 
 
Nu kan jag alltså koppla av några dagar och slippa fundera. Ska kolla på en film och sen sova. Imorgon ska jag få träffa min mentor igen (en kvinna som jobbar på Nordstrom) och prata om branding och få tips för min hemsida. Nervös som vanligt men också taggad. 
 
Personligt | |
Upp