Week five

Vecka fem i skolan är här vilket betyder halvvägs på denna termin vilket i sin tur innebär midterms. Hade teologi prov förra veckan och har art history denna vecka, plus massa arbete i mina vis com klasser.

I app-klassen skapar vi vår egna app, från ide till design till motion. Denna termin är fokus på ide, design and hur en app funkar bäst för användaren och i vinter ska vi göra den aktiv. Det bästa är att vi inte behöver tänka på vad tekniken kan göra nu utan på vad man kan göra i framtiden - så lite annorlunda tänk men himla intressant. Jag gillar ui/ux (web design/app) mer än tänkt faktiskt! Att få exprimentera vad som gör en app lätt att använda men samtidigt ser bra ut. Loggo designen är till en konferans där vi också kommer på en ide, namn och ska marknadsföra hela konceptet. Mitt är re-brand koneferans och heter evolve. Spännande att se vart slut desigen blir.

Nedan är mina skisser på design konferansen och min app. Lång väg kvar, men ska bli kul kommande veckor att få utveckla mina ideer ännu mer!

 
Life in Seattle, Personligt | |
Upp