Sensommaren när den är som bäst

Livet just nu är väldigt spännande. På ett mindre roligt vis. Jag har senaste veckorna fått jobba mindre än först tänkt då min chef slutade och schemat blev annorlunda. Från och med nästa vecka dock ska jag få jobba 30 timmar fram tills skolan börjar i slutet av September. Jobbade Torsdag och Fredag förra och denna veckan. Väldigt lugnt tempo då dem haft en annan intern under sommaren, men idag var hon iväg så då fick jag massa mer att göra. Sjukt kul, att få jobba med hemsidan och koder, samt jobba på en illustration som ska användas till skolans instagram. Älskar att få göra saker som faktist används!
 
Vid sidan om har jag haft ett kaos med lägenheten. Min klasskompis Katelyn och jag har bestämt sen i våras att vi ska bo ihop, och sen har vi letat efter en tredje person. I Sverige hade jag kontakt med en tjej som var jätte positiv och förra veckan var hon här på besök. Det visade sig dock att hon slutade höra av sig för hon hade hittat ett annat ställe, utan att säga till. (En av amerikanask kultur jag inte kan vänja mig vid- folk är ibland över trevliga och menar inte alltid allt dem säger). Efter en massa skrivande till folk har vi dock äntligen fått tag på en tredje person, och nu hoppas jag det kommer funka mellan oss tre. Spännande att bo med folk man inte känner helt hundra. Den tredje tjejen gick vårt programm för två år sedan, och hon förstår därför hur stressigt det kan vara vilket är skönt.
 
Utöver allt detta är jag lite nervös över min ekonomi närmsta månaden. Eftersom jag inte får jobba ordentligt förrens nästa vecka får jag inte mycket i lön på ett tag. Samtidigt ska vi börja ett nytt kontrakt och därför betala första och sista hyran plus deposit! Hyran höjs även en del, vilken inte är problem sen när jag har jobb och så, men blir svårt nu första månaden. Det värsta med att studera - man är alltid fattig. Ser fram emot nästa år när jag kan jobba och slippa leva utan pengar.
 
Höjdpunkten på veckan var vinkväll med dessa tjejerna igår! (På Tisdag lämnar Kelsey oss dock för att åka som missionär i 11 månader!) Imorgon blir det skype med Caroline. På Lördag hoppas jag Ann och eventuellt Brandt kommer förbi en sväng. Man får passa på att umgås med sina vänner när man kan och har tid!
Personligt | |
#1 - - Sara:

Vad roligt att din väninna ska bli missionär! Vilket land? Mina bröder och jag är missionärsbarn. Mina föräldrar var missionärer på Filippinerna i tio år. Tycker att det är extra roligt att hitta kristna svenskar som bor utomlands. :-)

Upp