Tecken på att man är trött

Intervjuerna förra vecka har gick oväntat bra faktsikt. Min kompis Kellie har hjälp mig förbereda, hon pluggar ju doktors-nivå inom IOS-psychology, vilket bland annat handlar om tankarna med olika intervjuer. Hon gav massa bra tips om vad för frågor skulle kunna ställas och hur man svarar på dem.
 
Till exempel, om dem frågar efter en negativ sida så är det bästa att först säga nåt ärligt som inte förstör men ändå är en negativ sak, sen förklara mer specifikt och sen förklara action- vad gör man för att fixa det. Så om min negativa sida är att jag inte alltid är den som pratar mest så skulle jag säga: "One of my weaknesses is that I´m not always very talkative. While this could be a good thing in the sense that I don´t talk all the time just to talk and therefore I always mean what I say, it also makes it harder to really know me. I am now aware of this however, and this past year I´ve constantly pushed myself to talk more and more to people, espacially strangers, in order to overcome this". Alltså, man tar det negativa men vänder det till en utmaning man jobbar på. Hur bra liksom?
 
Iallafall. Min professor var med på en av intervjuerna, eller hon var en av dem som intervjuade mig, och sen senare under dagen kom hon fram till mig och gav mig en kram samtidigt som hon sa bra gjort! Så jag gissar på att jag gjorde bra ifrån mig :)  
 
Vad jag jobbar med just nu: framsida till en tidning. I Vis Com klassen ska vi desigan och göra varsin tidning, så kul!
 
Förövrigt lyckades jag sova igenom 10 samtal häromdagen- Telefonen hade högsta volymen och låg PÅ min säng. Jag hade bara sovit 2 timmar. Är man trött då eller trött?
Personligt | |
Upp