Statistik

Åh denna matte alltså. Jag vet inte vad det är men så fort jag känner att jag har kontroll och fattar så kommer något som känns som grekiska haha. Min hjärna är verkligen inte gjord, elller uppväxt iaf, med sådanna här avancerade saker som stats ;)
Såhär ser kvällens matte uppgifter ut: "Suppose 24% of people own dogs. If you pick two people at random, what is the probability that they both own a dog?"
 
Jag vet att jag börjar tjata om skola och matte, men midterms är snart här så allt jag gör är skolarbete. Har alltid något att hinna med, dag efter dag. Men nu börjar jag ju komma upp i svårare klasser och förberedda inför universtitet så är väl bara att vänja sig!
 
Annars så har jag gjort första projektet i fotoklassen, SÅ himla kul att få fota som läxa och få feedback. Kommer lägga upp bilder här i ett inlägg tänkte jag så ni får se lite vad jag gör, roligare än att höra om min matte kanske haha!
 
Smakprov;)
 
 
Personligt | |
Upp